La influència de les idees de Paulov va arribar al continent americà quan John B.Watson, va començar els seus experiments amb els estudis realitzats per aquest. Primer va experimentar amb animals i després va realitzar algunes observacions en el comportament humà.
El PENSAMENT de Watson diu que l`èsser humà neix amb certes emocions tals com l`AMOR, la POR i la FÚRIA.També diu que aquestes emocions i comportaments, s`estimulen i s`estableix l`associació ESTÍMUL-RESPOSTA.
Watson va demostrar la seva teoria del CONDICIONAMENT CLÀSSIC, amb un nadó anomenat Albert.Va situar al nadó en una cambra buida i amb una rata blanca.Primer va deixar que el petit es familiaritzés amb ella i, quan ja jugava, la tocava i la prenia amb les mans i no sentia cap temor, va ser llavors quan cada vegada que tocava la rata, un fort soroll era induït, el qual li causava una POR tremenda al petit Albert. El comportament de temor de l`Albert per la rata es va extingir quan Watson va presentar en repetides ocasions la rata al petit sense que el fort soroll es repetís.
Alguns estudis diuen que la POR a la rata no es va eliminar del tot, ans al contrari, ja que es va incrementar i es va convertir en una POR permanent que sempre el va acompanyar, inclús en la vida adulta.(Mai es va demostrar)
Aquests mètodes avui serien molt controvertits, però de fet, van demostrar que el rol del CONDICIONAMENT humà pot comportar sentiments negatius a les emocions com ara FÒBIES i altres perjudicis que desenvolupen les persones.
Les afirmacions positives són oracions o frases curtes que es repeteixen conscienment una i altra vegada per a suggestionar el nostre insconscient. Aquestes, descriuen un esdeveniment o situació que volem que passi en les nostres vides.Això ho hem de repetir prestant atenció al que diem.El pensament positiu en la nostra ment és un element molt important i que té un gran poder sobre nosaltres.
No és fàcil prendre control sobre la nostra ment, ja que el nostre cervell es compara amb amb el disc dur d`un ordinador que va enmagatzemant informació.O sigui, i tornant a Watson, la seva teoria és que depenent de l`estímul, així serà la resposta.Tant és així que en cada persona l`estímul és diferent per que cada persona pensa i actua diferent; per consegüent, cada cas és diferent i per això s`ha d`estudiar a part
i també els diferents estímuls amb que es pot trobar.
TEORIA DE SELIGMAN:(pare de la psicologia positiva)
L`experiment de Seligman amb un gos, va donar a conéixer el que s`anomena DESEMPARAMENT APRÉS, i, que enfronten les persones després d`haver fallat en el passat, la qual cosa fa creure a l`individu que és incapaç de millorar les seves habilitats per a no fallar una propera vegada.Això és desvastador si el fracàs és experimentat durant l`infància. Si el problema no es pot tractar, pot empitjorar durant l`edat adulta;
la persona pensarà que no pot controlar el seu ambient i aquesta manca de control l`impedirà d`asonsseguir altres metes.
Segons Beck i Ellis, pares de la TERÀPIA COGNITIVA, aquesta es basa en que la percepció i l`estructura de les experiències de l`individu determinen els seus sentiments i conducta.També se l`anomena ESQUEMA COGNITIU , i, en el làmbit clínic SUPÒSITS PERSONALS.
Cap corrent és veritat absoluta, o sigui, que en cada corrent és com si canviéssim els vidres de les nostres ulleres Si agafem un corrent ho veurem d`una manera o si "canvio els vidres" ho veuré d`una altra.
En la pràctica d`avui , que hem fet juntament amb l`Agnès Martinez , l`Ivet Martí i la Marta Tejeda, hem agafat les "ulleres" del CONDUCTIVISME en la qual hem d`exposar 2 pensaments distorsionants un de positiu i un altre de negatiu en els 12 models següents:
1.-1) SóC MOLT "PATOSA". He relliscat quan plovia i sempre que plogui ho faré.
1.-1) SÓC MASSA TÍMIDA. Sempre ho seré i no puc comunicar-me amb la gent.
2.-1) He fallat una pregunta de l`exàmen, quan la resta estava bé.
2.-2) Se m`ha passat l`arròs a la paella i no valdrà res.(De gust era molt bó)
3.-1) Mai tindré una parella estable.
3.-2) Mai aprendré anglès.
4.-1) He guanyat la 1ª medalla de natació, però no té cap mèrit.
4.-2) M`han agafat a la feina, però com a qualsevol altra.
5.-1) Tothom em mira malament, segur que s`en riuen de mi.
5.-2) He intervingut a classe i ningú a dit res, segur que pensen que sóc tonta.
6.-1) Segur que em moro en un accident de cotxe.
6.-2) Segur que la meva parella, m`és infidel.
7.-1) Ell m`ha trucat, segur que vol sortir amb mi.
7.-2) L`han ingressat al hospital, segur que no s`en surt.
8.-1) Sóc lletja. ningú es fixarà mai en mi.
8.-2) Ningú em fa comentaris a Facebook, segur que passo dessapercebuda.
9.-1) Est "curt" , mira que et costa aquest apartat.
9.-2) Est un "empanat", quan en realitat avui te un dia dolent.
10.-1) Si no hagués anat tan de pressa no hagués caigut per l`escala.(esglaó trencat).
10.-2) Si no hagués donat carn al gat, ara no tindria cucs intestinals (menjar descompost).
11.-1) Ho sabia, vaig dir que suspendria l`exàmen de cotxe i així ha sigut.
11.-2) Sabia que si veia un gat negre, tindria mala sort i al moment vaig caure.
12.-1) He lliurat les pràctiques a temps, tot i que el "profe" ha dit que estaban bé, no n`estic convençuda.
12.-2)
En aquesta pràctica, veiem que tenim una baralla interna amb nosaltres mateixos, ja que sempre dubtem de les nostres accions.Si aquesta actitud s`allarga , possiblement esdevindrem depressius perquè sempre estem pensant en coses negatives.Això també tindrà conssecuencies negatives en la nostra manera de sentir , d`actuar i de viure donat que si no veiem les coses positives, no podem viure-les.
PENSAR SENTIR
FER
Com sempre és un plaer assistir a les classes de l`Ernest!!!
Gràcies pel comentari final, M. Àngels!
ResponEliminaBona feina!